چرا سلبریتیهای اینستاگرامی را فالو میکنیم؟
شادی شفیعی
در هر جمع دوستانهای که نشسته باشیم حتماً یکی عضو اینستاگرام است و معمولاً عکسی از آن جمع هم روی صفحهاش جا خوش میکند. اینستاگرام آنقدر فراگیر شده که تا کسی هم که کاربر فعال، یا اصلاً کاربر، نباشد بهنوعی با آن درگیر است و زندگی و فکرش با این شبکه اجتماعی، رابطه هرچند ناخودآگاه دارد. اینستاگرام بیشتر شبیه کتابهای کمیک استریپ است تا رمان یعنی همه چیز همراه با تصویر است و در آن عکس حرف اول را میزند. اینجا باید مدام عکس تولید شود تا در جامعه پذیرفته شود.
سلبریتیهای معمولی
بخواهید یا نخواهید حالا «اینفلوئنسر» یک شغل محسوب میشود و شرکتها، فروشگاههای بزرگ و حتی کسبوکارهای خرد با استفاده از تأثیرگذاری این افراد در دنیای مجازی، محصولات خود را از طریق آنها معرفی میکنند.
سلبریتیها دیگر، نه آن نقشآفرینان پرشکوه صحنههای نورانی و درخشان عرصههای ورزش، موسیقی و سینما و البته سیاست که آدمهای معمولیای هستند روبهروی دوربین گوشیهای همراه؛ همینها که زندگی روزمرهشان را تصویری میکنند: تکثیر باورنکردنی «سلبریتیهای معمولی». اینفلوئنسرها، افراد معروف و تأثیرگذار در شبکههای اجتماعی هستند؛ آنها مانند چهرههای سرشناس دنیای ورزش و هنر و سرگرمی در میان مردم شناخته شده نیستند ولی در شبکههای اجتماعی نفوذ و اثرگذاری دارند. این نفوذ تا کوچکترین شهرها و حتی روستاها هم رسیده و در این میان بلاگرهای یزدی هم از قافله عقب نماندند.
قصه زندگی من و همسر جان
زندگی فوقالعاده شاد، مرتب و پرانرژی تعریف کلی از زندگی اینفلوئنسرهای یزدی است. به نظر میرسد این رنگی و شاد بودن در همان قاب دوربین گوشی است و پشتصحنه همیشه اتفاقات دیگری در جریان است. برای بلاگر شدن در یزد کافی است در اینستاگرام یک صفحه بسازید و از اسم کوچک خودتان همراه دیلی، لایفاستایل، سوئیت هوم یا رنگیرنگی برای نامگذاری آن استفاده کنید. البته لوس و بیمزه بودن یکی از مهمترین شاخصههاست که باید رعایت شود! تعداد فالوئر بالا هم لازم نیست، حتی با تعداد فالوئر ۱۰ هزار تا هم یک بلاگر شناخته میشوید، البته که قیمت استوری و پست شما بر اساس تعداد فالوئر مشخص میشود.
ادامه مطلب در مجله پرگار